Wychowanie i kształtowanie dzieci to piękne i bardzo wymagające doświadczenia. Prawidłowo rozwijające się dziecko jest ukoronowaniem naszych wysiłków. Świat wyglądałby cudownie, gdyby rozmawiające maluchy były normą. Niestety dużo dzieci zaczyna mówić coraz później. W grupach przedszkolnych pojawiają się takie, które nie mówią w ogóle bądź mówią znacznie słabiej od rówieśników.
To trudne, kiedy dziecko Cię nie rozumie lub nie masz pewności, czy Cię rozumie, a Ty nie wiesz, czego ono w danym momencie potrzebuje. Brakuje podstawowej komunikacji. Nie możemy wówczas w pełni budować relacji z dzieckiem. Nie dość, że czujemy się zagubieni, to mamy świadomość, że nie jesteśmy w stanie odpowiadać na potrzeby dziecka i pomóc mu się prawidłowo rozwijać.
Jeśli możemy pomóc 2,5-latkowi poznawać język, zróbmy to koniecznie. 5-latek ma już znacznie mniejszą szansę na sukces. Brak komunikacji z otoczeniem będzie powodem frustracji i zagubienia. Pojawią się tak zwane trudne zachowania, które są problemem zarówno dla dziecka jak i innych wokół niego.
Dzięki uczestnictwu w szkoleniu:
- Dowiesz się, kiedy dziecko powinno zacząć mówić.
- Dowiesz się, co zrobić, gdy dziecko nie mówi.
- Dowiesz się, jaką rolę w nauce mowy odgrywają rodzice.
- Nauczysz się, jak wykorzystać terapeutycznie czas w przedszkolu.
- Poznasz metodę pracy z dzieckiem z opóźnionym rozwojem mowy.
- Poznasz ćwiczenia wspomagające rozwój mowy.
- Nauczysz się, jak mówić do małego dziecka.
- Nauczysz się, jak skupić jego uwagę.
- Dowiesz się, jakich pomocy edukacyjnych używać.
- Nauczysz się, jak sobie radzić w pracy indywidualnej i z dwójką dzieci.
Pomóż sobie w zbudowaniu relacji z dzieckiem słabo mówiącym. Skorzystaj ze wskazówek terapeutki mowy Dagmary Śmiałkowskiej i włącz się w proces terapeutyczny, przyczyniając się do rozwoju mowy swoich przedszkolaków.
Dagmara Śmiałkowska
Jestem filologiem, logopedą i nauczycielem wychowania przedszkolnego. Od ponad ćwierć wieku zdobywam doświadczenie, pracując z dziećmi zaburzonymi i kształcąc młodych terapeutów. Tworzę językowe pomoce terapeutyczne dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy oraz indywidualne programy nauki języka dla rodziców do samodzielnej pracy w domu. W ramach stworzonej przeze mnie Fundacji Terapii Mowy, kieruję sprawami merytorycznymi w punkcie przedszkolnym, prowadzonym wyłącznie dla dzieci zaburzonych. W przeszłości przygotowywałam również antologię poezji dla najmłodszych i byłam szefem merytorycznym dwutygodnika „Miś”.
Zapraszamy do skorzystania z naszego szkolenia. Za pierwszym razem wymagane będzie przechodzenie przez lekcje według zadanej kolejności. Po ukończeniu danej lekcji możesz do niej wrócić w dowolnym momencie, kiedy tylko zechcesz! Gdy już poznasz wszystkie treści i prawidłowo odpowiesz na pytania testowe, będziesz mieć możliwość pobrania zaświadczenia ukończenia szkolenia!
Czy chcesz mieć dostęp do wszystkich szkoleń EduAkcji z zakresu wychowania przedszkolnego na jednej platformie? Skorzystaj z kodu rabatowego platforma20, który obniży cenę regularną aż o 20% za dostęp do ponad 20 szkoleń.
Poznaj wszystkie nasze szkolenia: www.edu-akcja.pl/tematyka/
z kodem platforma20
Zapraszamy do pobrania materiałów dodatkowych do szkolenia:
- PDF: Materiały dodatkowe